"La verdadera educación consiste en obtener lo mejor de uno mismo. ¿Qué otro libro se puede estudiar mejor que el de la Humanidad?"
Mahatma Gandhi

dimarts, 13 de desembre del 2011

Quina emoció, anem al zoo!

Avui, dia 13 de desembre, ens ha tocat al meu grup realitzar l'exposició de territori/identitat.


Fotògraf: R. Nelson
El nostre tema ha estat explicar l'experiència d'un nen entre els 0 i els 6 anys d'un dia al zoo. Ens hem centrat en les emocions i sensacions que representa la visita al zoo i en l'experiència del germà d'una companya del grup.
Abans de sortir allà al davant estava molt neguitosa, pensava que totes les paraules que havia de deixar anar allà al davant s'havien marxat del meu cap. Començava a col·lapsar-me.
Una vegada allà, m'he tranquil·litzat molt i he pensat que estava entre companyes. He respirat. M'he relaxat i m'he centrat en allò que havia de dir. Pensava que el treball l'havíem fet nosaltres i cap persona de "l'auditori" sabia res del tema. Només nosaltres. Per tant, cap persona notaria els errors típics de deixar-se alguna frase o dir-ne de més.

Després d'haver realitzat l'exposició he comprès que els nervis d'abans de realitzar una exposició no tenen gaire sentit. Quan l'acabes penses que no era per tant...Aquests nervis apareixen perquè no estem acostumats a sortir a parlar en públic. Espero que poc a poc tots i totes anem perden aquesta por.

A continuació deixo el nostre treball escrit que hem seguit a l'hora d'exposar el nostre tema:
A més a més de la nostra exposició, han sortit 5 trios més a exposar el seu treball de territori/identitat. Els temes que s'han tractat han estat diversos. Molt interessants i reflectits en l'actualitat. Potser alguns grups han dedicat l'exposició a descriure aquell territori sense tenir en compte les experiències, la identitat, etc.

En aquestes sessions d'exposicions, m'estic adonant que m'agrada escoltar aquest tipus d'exposicions. Exposicions sobre diferents temes que ens envolten actualment i que a la majoria de nosaltres ens afecta.
Espero que ens serveixi per començar a perdre la por per parlar bé en públic i fer-ho de la millor manera possible seguint els diferents consells que ens proporcionen els dos professors que imparteixen l'assignatura de COED i de GTIC. Avui ens han comentat el següent:

fotògraf: Brian Splanken
  • Els muntatges audiovisuals o visuals han de donar suport sempre a les paraules de la persona que està exposant.
  • No ens hem de centrat tant en la descripció del territori, hem de relacionar amb experiències, emocions, sensacions, etc.
  • Hem de preparar diferents recursos a l'hora d'exposar per passar d'un vídeo a un altre, d'una imatge a una altra, del Power Point a un Prezi, etc. 
  • Hem de posar entonació a la xerrada. Hem de realitzar una corba melòdica. En el cas que això no es produeixi, l'exposició sembla que hagi estat memoritzada literalment. Hem de saber provocar la sensació que estem IMPROVITZANT i CONSTRUINT en aquell moment les diferents frases. Si memoritzen correm, i si correm no ens entenen els oients, i si no ens entenen els oients desconnecten de l'exposició i tot ha perdut els seus objectius. 
Exposar sobre aquest tema ha estat una experiència interessant i curiosa. Hem pogut aprofundir sobre un tema que no haguéssim aprofundit mai. Tot i haver tingut certs problemes a l'hora de realitzar el treball ens hem ensortit prou bé i estem molt satisfetes del resultat!

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada