Està situada a la muntanya dels museus, del lleure i de l'esport. A més, des del museu, es poden gaudir unes vistes magnífiques de la gran ciutat de Barcelona.
El Departament d'Educació disposa de programes especialment dissenyats per millorar el coneixement de noves propostes pedagògiques que facilitin l'observació i proposin la creació de noves línies de treball. També es plantegen diferents maneres d'utilitzar el museu com a recurs educatiu i es donen una sèrie de pautes per integrar l'art en el currículum escolar.
El grup 1J d'Educació Infantil es va dividir en tres grups. Cada grup faria la visita a un tema diferent. Jo i el meu grup vam assistir a l'activitat anomenada: Històries en relleu.
Aquesta visita ajudarà a crear una millor idea de l'ofici d'escultor. A través del moviment i de propostes sensorials es treballen els diferents materials, les formes de volum i els procediments que l'artista a seguit per arribar a expressar el seu art.
Presenta diferents objectius a aconseguir. Principalment podríem remarcar el coneixement de la importància i presència d'escultures a la nostra societat i al Museu. A partir d'aquí començar a conèixer les característiques de l'ofici d'escultor. També s'intenta diferenciar les qualitats (textura, colors,etc) d'alguns materials escultòrics (fang, fusta, metall, pedra,etc). Això es pot treballar utilitzant el cos i el joc com a instrument de coneixement. D'aquesta manera també s'estableix una relació entre l'escultura i el nostre cos (punts de vista, nocions d'escala,etc). I finalment, l'últim objectiu que planteja aquesta visita és conèixer les històries que poden haver darrera de cada escultura i aprendre a gaudir de les obres d'art i respectar-les.
En aquesta visita, els nens haurien d'anar amb uns mínims coneixements dels temes que es tractaran. Conèixer alguns materials, diferents escultures, diferents escultors,etc.
Com he dit, en aquesta visita vam poder treballar els següents materials:
- El ferro
- La plastilina
- La fusta
- El fang
- La pedra
Vam treballar-los d'una manera entretinguda i diferent. Per exemple, la plastilina la vam treballar mentre escoltàvem música. D'aquesta manera, aconseguies treballar la plastilina al ritme de la cançó i concentrar-te només en aquell material. O també el ferro. Vam imaginar-nos tots que érem una escultura de ferro. L'escultura era una ballarina. Imaginàvem per un moment que el ferro estava fred, no ens podíem moure, érem estàtues. En el moment que la noia que ens va fer la visita engegués la música, totes les ballarines de ferro que hi havien a la sala començaven a estar calentes i, per tant, perdien la seva rigidesa i començàvem a ballar com ballarines.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada