A l'última classe de COED, divendres 4 de novembre, vam estar parlant de la comunicació digital.
Vam reflexionar i escoltar aquesta entrevista a Guillermo Orozco titulada Educació en comunicació audiovisual. D'aquesta, vam extreure algunes conclusions com:
- La comunicació audiovisual a l'era d'Internet, és un repte per a l'educació i afecta a tota la comunitat educativa.
- La imatge té un codi universal front Internet-
- Cada mitjà té un codi i cal preparar-se per a ser audiència i ser crítics envers els mateixos mitjans.
- L'educació pels mitjans ha de ser realitzat per més d'un medi.
- Existeixen dos factors principals: la família i l'escola.
- Els mitjans de comunicació tenen una gran responsabilitat, i per tant, han de ser responsables d'allò que emeten ja que també tenen un efecte educatiu.
- Tot allò que passa en una família és causa de mirar més o menys la televisió en els nens.
- Hem de ser competents i crítics.
- La família i l'escola han de treballar conjuntament i tenir els mateixes objectius, utilitzant mètodes que presentin una mateixa estructura.
Així doncs, per exemple, si en una família s'observen diferents problemes, podem assegurar que el nen dedicarà més temps a la televisió, jocs, etc. Per tant, aquestes estones que la família hauria d'invertir en el nen, s'estan substituint per la comunicació digital. Partint d'aquí, la comunicació digital també té un paper educatiu.
Posteriorment, vam estar comentant quatre anuncis de televisió diferents, destacant de cada ell, allò que ens semblava més rellevant i comparatiu: música, llum, accions, ritme, veu,etc.
Segons l'anunci i finalitat, podem trobar un extrem o l'altre. Per exemple, en un anunci pot sonar música clàssica (transmetent tranquil·litat i calma) i en un altre rock (transmetent alegria i excitació). La música és el llenguatge amb el que ens emocionem.
Cal dir que molts anuncis, juguen amb els valors per tal de convèncer i a més, associen la felicitat amb la compra d'aquell producte que s'anuncia.
Finalment us penjo un vídeo on es mostren diferents anuncis impactants, curiosos i fins i tot complexos. Anuncis que no arribaries mai a entendre com han arribat al pensament de la persona creadora:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada