Vull destacar les diferències que va comentar entre dirigir, liderar i gestionar.
- Dirigir: gestió + govern. Per tant, dirigir és un model de govern. Està basat en l'autonomia.
- Liderar: auctoritas. El projecte que es treballa és un projecte somni per tant, està basat en l'autogestió.
- Gestionar. descentralització administrativa.
En l'àmbit educatiu, va destacar els quatre lideratges imprescindibles i necessaris:
- Lideratge pedagògic (VISIÓ)
- Lideratge organitzatiu (CANVI): fer un canvi a través de l'estructura que s'està utilitzant
- Lideratge cultural (VALORS): els diferents estils, formes que guiaran la nostra manera de fer
- Lideratge polític (XARXA): hem de crear xarxes amb la comunitat educativa
El conferenciant dominava i parlava del tema amb seguretat. Veia que tenia ganes de transmetre el seu coneixement sobre el lideratge cap a nosaltres.
A les 12:00h vam tornar a l'auditori i vam escoltar i participar en la companyia d'espectacles musicals: COM SONA?. Una companyia adreçada a nens entre 0 i 6 anys nascuda el 2005.
Una companyia que utilitza diferents recursos per distreure i treballar amb els nens.
Van utilitzar diferents instruments musicals: saxofon, guitarra, flauta travessera, violoncel, etc. per introduir o acompanyar diferents activitats. En la fotografia de la nostra esquerra podem veure els instruments que van utilitzar en la nostra actuació.
Amb les activitats que feien, recordaven els números o els dies de la setmana. A més, la noia que feia les activitats demanava ajuda del públic per cantar les cançons i fer els gests que ella feia.
Al final de l'activitat, vam sortir tots els estudiants a "l'escenari" i vam ballar algunes cançons. Primer vam fer una filera de persones. Havies de seguir el "cuc" que formàvem entre tots. Després vam ballar el gegant del pi. I finalment vam ballar: hey boggie boggie!
A continuació penjaré un vídeo curt d'una de les activitats que ens van fer:
A partir d'uns pals buits per dintre ens feien creure que descobrien que amb ells podien fer música arribant així a seguir un ritme concret i coordinar-se entre ells creant música. Al vídeo es veu i s'escolta la música que van crear amb els pals buits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada